Τα παιδιά ζωγραφίζουν για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα
Παραστατίδου Ελπίδα
Εγώ και Εσύ Μαζί
Τα παιδια εμπνέονται και δημιουργούν....
Όταν τα παιδιά εμπνέονται μέσα από τα δικά τους βιώματα και έρχονται σε επαφή με τα συναισθηματά τους, δημιουργούν τα δικά τους έργα και γράφουν τις δικές τους ιστορίες..
Ας απολαύσουμε όλη τη χρονιά μαζί αυτά που έχουν να μας πουν οι δικοί μας ποιητές/τριες-μαθητές/τριες και λογοτέχνες.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Μαρία Κομάρη, Αικατερίνη Κυριαζοπούλου, Μαρία Μπουρλή, Άρτεμις Παλλίδου, Βαία Καρβούνη
Τα παιδιά ζωγραφίζουν για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα
Παραστατίδου Ελπίδα
Tα παιδιά στέλνουν ευχές στην Πρόεδρο της Δημοκρατία
Σε μια εποχή όπου όλοι οι άνθρωποι αυτού του κόσμου παλεύουμε χρόνια για το δικαίωμα της ελευθερίας μας, έρχεσαι εσυ και καταδικάζεις τον συνάνθρωπο σου για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Τον κατηγορείς επειδή εκείνος απελευθερώθηκε από τα δεσμά των αναχρονιστικών αντιλήψεων που τον πλάκωναν καθημερινά εδώ και πολλά χρόνια και επέλεξε να έχει μια διαφορετική σεξουαλική ταυτότητα από τη δίκη σου. Του απευθύνεσαι με χυδαίο τρόπο με τη πρώτη ευκαιρία που θα βρεις και θέλεις να τον αφανίσεις από οποιαδήποτε κοινωνική ομάδα προσπαθήσει να ενταχθεί. Μα ποσό άδικος μπορείς να γίνεις; Του συμπεριφέρεσαι σαν να είναι εγκληματίας. Για ποιο λόγο; Απειλεί τη σωματική σου ακεραιότητα επειδή βρίσκεται στον ίδιο χώρο μαζί σου ή απλώς σε προσβάλλει που εκείνος γνωρίζει τι σημαίνει αγάπη; Και οι δυο, σε κάποια φάση της ζωής σας, θα επιλέξετε το άτομο με το οποίο θα θέλετε να βιοποριστείτε μαζί και να ανοίξετε τη πόρτα του δικού σας σπιτιού. Εγώ δεν βλέπω τη διαφορά σας λοιπόν, πέραν το γεγονός πως ΕΣΥ στέκεσαι εμπόδιο στην ευτυχία του άλλου και δεν προσφέρεις τίποτα στον δικό σου εσωτερικό κόσμο. Κανένα ομοφυλόφιλο ζευγάρι και κανένας νέος δεν πρέπει να ντρέπεται για αυτό που θέλει να είναι και για αυτό που νιώθει πως είναι.
Aναστασία Πατμάζογλου Β1
Μία συνέντευξη της Ασπασίας Νικολαϊδου με τον Σεβασμιώτατο Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο
(Απόσπασμα που αφορά στα Ανθρώπινα Δικαιώματα)
Στην Αμερική προστατεύονται τα ανθρώπινα δικαιώματα; Σε ποιο βαθμό και με ποιο τρόπο;
Η Αμερική είναι μία πραγματικά ελεύθερη και δημοκρατική χώρα, η οποία προστατεύει με πάθος τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις θρησκευτικές ελευθερίες. Ασφαλώς, λόγω της μεγάλης ποικιλίας των εθνοτήτων και γλωσσών που συγκροτούν την Αμερική, ενίοτε υπάρχουν εντάσεις και συγκρούσεις, ακόμα και βία και ρατσισμός. Τα φαινόμενα αυτά μπορεί να μας σοκάρουν όταν τα βλέπουμε στα μέσα ενημέρωσης, αλλά σκεφτείτε ότι η προβολή τους είναι ο καλύτερος τρόπος αποτροπής στο μέλλον. Το επικίνδυνο θα ήταν αν αυτά τα φαινόμενα και τα επεισόδια τα κρύβαμε κάτω από το χαλί ή αποφεύγαμε τη δημοσίευσή τους. Οι ένοχοι τιμωρούνται και σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης προωθείται η ιδέα της αγάπης και ειρηνικής συνύπαρξης όλων των ανθρώπων.
Πως νομίζετε ότι μπορεί να καταπολεμηθεί η βία γενικά και ειδικότερα στη Αμερική ;
Όπως είπα και νωρίτερα, η παιδεία είναι το πιο αποτελεσματικό μας μέσο. Είναι η πιο μακροπρόθεσμη και στέρεη επένδυση που μπορεί μία κοινωνία να κάνει για το μέλλον της. Η καταστολή απλά αντιμετωπίζει το σύμπτωμα. Και η παιδεία δεν αφορά μόνο το σχολείο, αλλά και γενικότερα συμπεριλαμβάνει την αγωγή που παίρνει κάποιος στην οικογένειά του, στην εκκλησία, σε όλους τους κοινωνικούς χώρους, στους οποίους αναπτύσσεται και διαμορφώνεται ο άνθρωπος.
Ποιο είναι το μήνυμά σας για τα Χριστούγεννα που πλησιάζουν ;
Το μήνυμα των Χριστουγέννων είναι διαχρονικό. Είναι το μήνυμα του Ευαγγελίου, που σημαίνει: η καλή είδηση. Η καλή αυτή είδηση είναι ότι με την ενανθρώπιση του Θεού ενώθηκαν τα άκρως αντίθετα: ο Θεός και ο άνθρωπος. Επομένως, δεν υπάρχει άλλο εμπόδιο μεγαλύτερο που δεν μπορεί να ξεπεραστεί, ούτε άλλο χάσμα μεγαλύτερο που δεν μπορεί να γεφυρωθεί. Ο Θεός έδωσε το παράδειγμα. Σε μας μένει μόνο να πραγματοποιήσουμε την ευχή: επί γης ειρήνη και εν ανθρώποις ευδοκία.
Αναρωτηθήκατε ποτέ πώς είναι να έχεις έναν συγγενή ο οποίος είναι διαφορετικός από τους άλλους ανθρώπους; Αυτό συνέβη σε εμένα καθώς η αδελφή μου έχει ένα πρόβλημα από τη γέννησή της, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να πει λέξεις ή να χρησιμοποιήσει τα πόδια της. Το αποτέλεσμα είναι να μην μπορεί να βγει έξω μόνη της, να κάνει ποδήλατο ή να παίξει με άλλα παιδιά της ηλικίας τηςπράγματα που θεωρούνται δεδομένα. όμως αυτό δεν μας σταματάει απ' το να προσπαθούμε να της δίνουμε την καλύτερη ζωή που μπορεί να έχει και σίγουρα δεν σταματάει την ίδια απ' το να χαίρεται με ό, τι έχει. Ακόμη και με τα πιο απλά πράγματα. Σίγουρα υπάρχουν πολλά άτομα εκεί έξω που θα λυπηθούν όταν ακούσουν για την περίπτωσή της ή που θα γελάσουν μαζί της, αλλά η αλήθεια είναι ότι είμαστε δεμένη και αγαπημένη οικογένεια. Πηγαίνει σε ειδικό σχολείο με άτομα που ξέρουν για τις παθήσεις των αναπήρων και προσπαθούν να τις ελαττώσσουν. Συγχαρητήρια σε όλα αυτά τα άτομα και κυρίως σε όλα τα ανάπηρα άτομα εκεί έξω που προσπαθούν και δεν τα παρατάνε ποτέ ό, τι και αν γίνει.
Ένας μαθητής της Α Λυκείου
Τα Δικαιώματα των Προσφύγων της Μ.Ασίας
“Ο προ προ παππούς μου μαζί με την οικογένεια του είχαν φύγει από την Τραπεζούντα, πόλη στον Πόντο, το 1842. Οι σκοτωμοί των Ποντίων είχαν αρχίσει από πιο νωρίς, γι’αυτό και εγκατέλειψαν την πατρίδα τους. Άφησαν πίσω τα σπίτια τους, κτήματα, περιουσίες, ωστόσο δεν παράτησαν κανένα μέλος της οικογένειας τους. Υπήρχαν κάποιοι, οι οποίοι δεν κατάφεραν να ξεφύγουν μαζί τους, επειδή τους είχαν σκοτώσει οι Τούρκοι. Έχασαν παιδιά, αδέρφια, γονείς, παππούδες, γιαγιάδες και άλλους πολλούς. Οι Τούρκοι έπνιγαν έγκυες γυναίκες και μωρά στα ποτάμια. Έκαιγαν σπίτια και ανθρώπους ζωντανούς και έκοβαν τις γλώσσες τους μόνο και μόνο γιατί μιλούσαν Ποντιακά και ήταν Χριστιανοί. Γι’αυτό και αργότερα οι Τούρκοι απαίτησαν από τους ντόπιους να αλλάξουν την θρησκεία τους και να συνεχίζουν να μιλούν ποντιακά σε εκείνη την περιοχή ή να παραμείνουν χριστιανοί αλλάζοντας όμως την γλώσσα τους και να φύγουν από εκεί.ÂÂ Όταν οι μισοί κάτοικοι εγκατέλειψαν τα σπίτια τους, έφευγαν στις χώρες που βρίσκονταν κοντά στο Πόντο. Όσοι κάτοικοι έφευγαν από την Τραπεζούντα προς την Γεωργία πήγαιναν με τα πόδια, επειδή ήταν η πιο κοντινή περιοχή. Αφού τους έδωσε το «ναι» το γεωργιανό κράτος να εγκατασταθούν εκεί, έψαξαν να βρουν μια βιώσιμη περιοχή με ποτάμια, λίμνες, βουνά και γη. Ψάχνοντας βρήκαν μια έκταση παρατημένη από πρώην Γεωργιανούς κατοίκους, η οποία δεν είχε σπίτια αλλά μόνο μια μικρή εκκλησία. Έτσι, αποφάσισαν να μείνουν εκεί. Άρχισαν να χτίζουν σπίτια, σχολεία και εκκλησίες. Από εργασίες ασχολούνταν κυρίως με την γεωργία, στην συνέχεια όμως άρχισαν να δουλεύουν στις πόλεις όπως στην Τυφλίδα. Αρχικά υπήρχε ένα χωριό στο οποίο έζησαν όλοι οι πρόσφυγες, με τα χρόνια όμως πολλοί ήθελαν να ζήσουν σε άλλες περιοχές και έτσι εξαπλώθηκαν και έκαναν καινούρια χωριά. Τα χωριά είχαν φτάσει περίπου στα 32 με κέντρο το Τσάλκα (Γεωργιανά წალკა, Ρωσικά Цалка). Εκεί υπήρχε νοσοκομείο, μαγαζιά κ.ά. Το χωριό, στο οποίο έζησαν οι δικοί μου, ονομάστηκε Μπεστασένι ή Μπεστάς (Γεωργιανά ბეშთაშენი, Ρωσικά Бешташени ή Бешташ), επειδή γύρω από αυτό υπήρχαν πέντε βουνά. Όταν το κράτος τους επέτρεψε να εισέλθουν, πολλοί κάτοικοι δεν είχαν την ίδια σκέψη. Υπήρχαν Γεωργιανοί χριστιανοί που έρχονταν από τα χωριά, τους έκλεβαν ζώα και μάλωναν με τους χωριανούς. Υπήρχαν, επίσης, μουσουλμανικά χωριά κυρίως με κατοίκους από το Αζερμπαϊτζάν, οι οποίοι έκλεβαν ζώα, σπίτια, γυναίκες, χτυπιόντουσαν με το κόσμο και σε κάποιες περιπτώσεις σκότωναν τους κατοίκους. Το κράτος δεν έκανε κάποιες προσπάθειες για να αποτρέψει τις διαμάχες και τους σκοτωμούς και γι’αυτό τα χωριά των προσφύγων ενώθηκαν μεταξύ τους.”
Παραστατίδου Μικαέλα